☂ Att försumma brödbaket för att kunna läsa ut ännu en bok

Jag läser så himla mycket nu. Uppkrupen i soffan med en mugg glögg och nyinköpta absoluta favoritfilten och en mysig bok. Jag vill inte göra annat om dagarna; läsa ut två böcker per dag och inte röra mig ur fläcken.
Det är den där känslan jag är ute efter, när man riktigt sugs in i en bok och rätt som det är så har fyra timmar gått, det är mörkt ute och man har helt glömt bort att baka det där vörtbrödet man pratat om ett par dagar nu.
Åh, julkänslan börjar infinna sig på riktigt och vi köpte fina nya röda gardiner igår. Det börjar vara riktigt med julstämning här, kan jag lova. Det är inget hus, men det får duga sålänge.

Idag ska jag på handledarutbildning för körkortet som jag måste ta om jag ska bo ute i ingenstans (åh, lyckan) och imorgon ska jag jobba och träna. På lördag är det jobb, julmarknad och middagsbjudning hos Cissi som står på schemat - Det kommer bli så bralligt mysigt!
Även om jag inte är så jättepepp på att jobba, men det måste göras det också.
Och så måste jag prata med arbetschefen om att jag inte kan jobba så mycket hädanefter, bara helger.
För jag kommer jobba på ett bibliotek.
Åh, det börjar bli lite tjatigt det här - jag vet, men jag kan inte låta bli!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0