☂ Att gå igenom sin gamla bilddagbok och bli lite sentimental


om jag var en färg 
skulle jag vara orange

om jag var ett djur 
skulle jag vara en busig räv

om jag var ett nummer 
skulle jag vara nummer 4

om jag var en sång 
skulle jag vara We will go home
eller De hjältemodiga



om jag var mitt i en dröm 
skulle jag vara en flicka på 1930talet som plockade äpplen som växte över en alldeles för hög mur genom att sitta på en fin pojkes axlar



om jag var en blomma 
skulle jag vara en lilja



om jag var ett instrument 
skulle jag vara ett piano, som bara fanns till för Yann Tiersen

om jag var ett klädesplagg
Skulle jag vara en trollkarlshatt,
eller en mysig tjocktröja stickad i alla regnbågens färger som går ner till knäna

om jag var en sko 
skulle jag inte vara en sko alls, jag skulle inte existera. Barfota, ska det vara. Möjligtvis skulle jag vara en stickad toffel, i alla regnbågens färger 

om jag var en dryck 
skulle jag smaka kanel

om jag var ett fotografi 
skulle jag vara fotot här ovanför

om jag var en känd person 
skulle jag vara Audrey Hepburn

om jag var ett väder 
skulle jag vara norrsken under kalla decembernätter

om jag var en doft 
skulle jag vara lukten av hyacinter och hjortronglögg i en blandning med eld i kaminen och kalla trägolv



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0