☂ Måndagsbestyr

Idag ska jag inskolas på ännu ett jobb, och trots att jag får ångest över hur lite pengar jag kommer få in, känns det bra. Jag ska sluta oroa mig. Det är mitt blivande mantra, tror jag. 
Om inte annat får jag låna pengar av min kära mor, tror jag minsann.

Nåväl, det är ett problem jag får ta tag i senare! Nu ska jag skriva in alla lösa recept i min fina bok, baka en paj till Albin (hysh hysh) och kanske städa lite innan det blir dags för jobb. Vi får se hur dagen utvecklar sig och det känns ju lite fint.
Kanske ska jag ta och sy fast kragen på den där klänningen som varit halvfärdig i en vecka nu?
Man vet aldrig.
Eller så kanske jag sätter mig och skriver ett svar till finaste Ida på min nya skrivmaskin. Det vore något, va?
Jag har egentligen inget vettigt alls att säga, men det har ju inte hindrat mig förut, eller hur?

Puss! ☂

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0