☂ Vanliga söndagstokigheter

Idag åkte mina föräldrar hem, vilket är lite trist, men så kom Albins föräldrar hit istället så det blev så himla bra ändå!
Mycket fint och busigt har jag hunnit med, och jobbat - även om det inte är så himla roligt kanske så kan jag onekligen ha ett sämre jobb, och jag har haft så himla mysigt med mina föräldrar. 
Men på något vis måste jag erkänna att jag på något vis har kommit över hela grejen med att ha flyttat hemifrån; hemma kommer alltid vara hemma, men inte på samma extrema sätt - som om ingenting någonsin kan mäta sig med det hela.
Trist när ens vänners förhållanden inte håller, men på något vis kändes det som att det var påväg. De hade säkert tröttnat på varandra, kanske. Eller bara är i ofas just nu. Det kanske tar sig senare ☂

När vi var och handlade var det så hiskeligt rått och kallt ute, riktigt sådär oktober-grått och det var mysigt på något vis. Men så gick vi där över bron och så tänkte jag lite glatt att 'åh, så himla mysigt att få tända i kaminen när vi kommer hem!'. Så gick det ungefär en halv sekund innan insikten bara kom flygande mot mig; vi har ingen kamin.
Så hemskt!
I mitt huvud har jag alltså redan flyttat, och det känns ju trevligt fast så hiskeligt sorgligt ändå! Jag måste ju vänta i flera år!

Nu ska jag pussa lite på min Albin, umgås lite med mina svärföräldrar plus extrabror och kanske dricka en kopp té och verkligen njuta av vad jag har.
Att inte folk förstår vilka fina människor de har i sina liv; hur kan man vilja göra någon så illa?

Puss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0