☂ Att somna med regnet smattrande mot rutan

Igår var en så tokigt busig dag på många vis! Det började med att vi släppte ut Findus på gräsmattan för första gången och hon var som en virvelvind över hela gården i flera timmar. Sen kom hon in och var alldeles slutkörd och somnade nästan direkt. Sen bakade vi en kladdkaka och åt lite tre-fika (egentligen åt vi det klockan två men det behöver folk inte bry sig om!).
Efter det, när klockan blev lagom mycket, så tog vi på oss våra finaste tröjor (och regnkläder...) och cyklade till stan! Vi skulle nämligen äta finmiddag på Bishop's tillsammans med Ola och Linnea. Tänk, vilket busigt hittepå! 
Spontana utemiddagar är bäst <3
Egentligen fick jag inte vara där inne, eftersom det var 23 års åldersgräns! Men jag är så lugn och beskedlig så det ordnade sig på bästa sätt ändå! 

När middagen var uppäten och ölen uppdrucken sprang vi det fortaste vi kunde till bion för att inte blöta ner våra kläder ännu mer. Där köpte vi dricka och godis och varma chips, för ska man se Avengers (kors i taket!) så måste man ha något att nervös-tugga på. 
Men åh, så bra film <3
Den kommer förvisso inte upp på Iron Sky-nivå, men det är fanken nära nog!

Efter det sa vi hejdå till våra kompisar och tog bussen hem. Jag stupade i säng väldigt tidigt för att vara en lördagkväll och jistanes vad jag gillar't. Albin satte in det fina myggfönstret jag gjort (bilder får ni sen!) och så låg jag under dubbla täcken och lyssnade på regnet tillsammans med Lus tills jag somnade.
Åh, vad trivsamt det är här. Jag blir alldeles sprallig.
Dessutom ska nog våra kaminer provtryckas till veckan, förhoppningsvis är det inget fel på dem, så vi kan börja elda nästan direkt! Tänk vad fint, va?
Nu ska jag fundera lite över vad jag ska göra idag - göra jordgubbssylt eller ligga i sängen och läsa. Båda alternativen är synnerligen tilltalande. Men jag tror jag börjar med att döda lite zombies.
Puss!

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag läste först att ni skulle provtrycka kaninerna. Det var en mycket morbid sista läsning :( Sedan förstod jag att jag nog läst fel, så då läste jag om och så did it all make sense!



Och gud vad mysigt med bio och bishops! Jag är lite avis. Och så har ni ett mysigt hus, jag själv bor i en oinspirerande låda ;_;

2012-06-03 @ 10:10:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0