♫ Måndagssvammel

Hello lovers!
Idag är en hyffsat bra dag ändå, ska ni veta. Igår jobbade jag 12-21.30 och var så gott som död när jag äntligen trillade inför dörren här hemma. Lördagen var underbar, är allt jag kan säga, och allt godis gick åt på julmarknaden! Sånär som på tre strutar med cashewkarameller; men det är så lite så det räknas knappt!
Julbordet tillsammans med jobbarkompisarna var alldeles tokigt skojjigt, och det kan jag leva på länge ska ni veta. Så jävla mätt som jag blev då har jag sällan blivit! Och efterrätterna sen! OHMIGOSH! Jag gav Dennis ansvaret för min mättnadskänsla; han fick säga till när jag var mätt eftersom jag helt sonika inte litade på min egen förmåga. Alltså är det honom vi ska skylla mina extrakilon på. Men vilka underbara extrakilon sen, herreminje. 
Idag ska jag packa ihop mitt pick och pack och busa iväg till lägenheten. 
Jag trivs nästan för bra här hemma, men jag tror det blir bättre när vi kommit igång med julpyntandet i lägenheten, eller vad tror ni?

Eftersom första advent var igår är det numera fritt fram för både pepparkaksdeg och hjortronglögg! Det gillas skarpt ska ni veta! 
Till helgen ska vi dessutom ha glöggafton, och jag ser fram emot det så tokigt mycket att jag nästan spricker!
Dessutom ska jag inhandla lite julblommor till lägenheten; och sätta upp julgardiner överallt. 
En hiskeligt massa pyssel med andra ord, och vi gillar't!

Dessutom älskar vi det faktum att SR har börjat sända julradio, så det är det vi lyssnar på!
Klassisk julmusik hittar ni här, och Bjällerklang (lite nyare och inte fullt så traditionsenlig alla gånger) hittar ni här!

Nu är det dags för lite té, och sen får vi se vad jag hittar på innan jag busar iväg till bussen. Att åka buss i sex timmar är inget jag direkt ser fram emot, men det måste göras ibland.

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0