En ny början, eller vad säger ni?

Herrejistanes vad längesen det var jag skrev här! Mitt fel, i suppose, men inte mår jag sämre för det ♥
Jul och nyår har kommit och gått och det har varit mysigt, även fast det gick lite fort. Jag hann inte riktigt komma in i julstöket innan det helt plötsligt var över och dags att åka tjugoen timmar tåg ner till Albin med familj. 
Trots att jag kände mig sjukt ineffektiv har det varit finfint, och jag fick många fina julklappar och jag tror, utan att överdriva, att jag gått upp säkert fyra-fem kilo. Minst. 
Ett plus är ju att jag helt plötsligt har större bhstorlek än vad jag hade innan, och det klagar man ju inte på ♥
Första hemtentan är inskickad, jag har fått positiv feedback på min första engelskauppgift så nu ska jag bara finputsa den imorrn innan jag börjar på hemtentan om folktro. Magi-hemtentan går sakta men säkert framåt, och Vampyrtentan är inskickad och (nästan) bortglömd. Att jag går och oroar mig över huruvida jag kommer bli godkänd eller ej är inte något vi ska lägga särskilt stor vikt vid, eller vad säger ni? 
Istället ska vi tala om hur skönt det är att vara tillbaka i lägenheten, och hur mysigt det ska bli att fixa och dona här i några dagar. Har jag tur kommer min lilla olycka (Luset) hem på lördag, och har jag riktigt tur kommer min fina mamma och hälsar på. 

Att rabbla upp alla sina julklappar är något man gärna brukar göra, men ska jag vara helt ärlig ids jag inte. Ni får bli hur tjörmiga ni vill, men det är den hårda sanningen, skurkar ♥
Något jag dock kan berätta är att inatt sov jag på flanellakan, och det var så mjukt och mysigt att jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen. Det kändes lite som när man var en storkliknande tioåring med långa armar och ben och kröp ihop i bäddsoffan i köket i stugan; hur varmt det var, eftersom vedspisen använts hela dagen för att sprida värme i hela stugan (och det blir ju alltid varmast i köket) och hur jobbigt det var att ligga två eller tre stycken sprattliga, småtrötta men ändå flickor i den där soffan, med de mysiga flanellakanen.
Det, kära ni, är hemtrevnad.
Jag bjuder på en bild på mina fina, fula systrar, som jag spenderat julen med (tillsammans med vår högljudda, stojjiga, bullriga, älskade släkt, förstås), och Jocke förstås, men han har jag ingen bild på, så det får vara som det vill med den saken ♥

(Sådär som en liten hemlis kan jag berätta att jag fick världens finaste muminskål av Loverboy i försenad julklapp idag, och att jag med nöje ska äta havregrynsgröt med lingonsylt ur den varje morgon.
Dricka té ur snusmumrikenmuggen måste man förstås också, så han inte känner sig ensam♥)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0