☂ Kycklinggryta med zucchini och paprika


Precis som rubriken avslöjar har jag ätit kycklinggryta till middag idag! Jag kände att det var något jag förtjänade efter min händelserika dag; visst håller ni med?

Det här behöver ni, raringar;
Kycklingfilé - mängd bestämmer du själv
1 Zucchini
1 röd Paprika
2 Vitlöksklyftor
2,5 dl Grädde
1 msk Balsamvinäger (röd)
1,5 msk Basilika
1 tsk Soja
Salt och Peppar
Egengjord Buljong eller 1 buljongtärning
Nudlar/Pasta/ris


Börja med att hacka zucchini och paprika, och kycklingen förstås.


Stek sedan alltihop tillsammans med pressad eller strimlad vitlök. Låt det stå och puttra i några minuter, och salta och peppra under tiden.

Häll sedan i grädde, vinäger, soja och buljong. Låt det stå och koka ihop några minuter och smaka sedan av med basilika. 

Serveras med fördel tillsammans med vitlöksbaguetter och nudlar.
Jämorskens, vad gott det blev ☂

Det är inte en omöjlighet att jag har ätit så mycket att jag kommer explodera. Om så är fallet, vill jag att ni ska veta att det var värt det.

Puss! ☂



Kommentarer
Postat av: Binnen!!

Det var det godaste du typ lagat evver!! :D:D

Det var så tokigt gott att jag grät lite när det var slut :)

2011-01-18 @ 20:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0