☂ Torsdag



(En sån här fin världskarta har jag tänkt införskaffa någon dag. Den skulle passa så nedrans bra i vårt sovrum)
Idag är jag sådär äckligt sjuk att jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen. Dåligt med sömn och mardrömmar om flygplan är väl kanske inte det optimala om man vill vara glad och trevlig.

Jag har börjat må sådär nedrans konstigt igen. Albin hävdar att det är vinterdepression men jag är inte böjd att hålla med; vintern är ju den bästa årstiden! Det är ju det faktum att det är så mörkt som gör den så mysig (Jag vet att vinterdepression hänger ihop med avsaknaden av solljus, men det känns ändå tokigt att jag skulle bli sjuk av något som får mig att må så bra. Krångligt det där). Å andra sidan kanske det bara hör till förkylningen - vem orkar vara pigg och alert och trevlig när man har ont i huvudet och feber? Precis.

Femte säsongen av X-files ska påbörjas idag - jag vet, jag vet, hög nördfaktor - och så hade jag nog tänkt baka morotskaka och semlor inför bilresan imorrn. Till IKEA har jag och Loverboy tänkt bege oss, och det ska bli himla trevligt kan jag lova. Nu ska jag dessutom läsa ut Parfymen (Finfin och otroligt obehaglig bok) och kanske påbörja Emma som jag köpte häromdagen. 
Jag och Heivi har planerat att starta en bokcirkel, men vi är fortfarande osäkra på vilka böcker vi ska välja.

Igår drack jag tio koppar té. Jag kanske kan klå det idag.
Den som lever får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0