Home, sweet home!

Jag, mamma och pappa satt och pratade om Mellanströms julmarknad som infaller snart, och vad vi hade tänkt sälja för något där borta. Så småningom kom vi fram till tygväskor av alla de slag, stora som små, och julgodis. Mumsigt tänker jag, sen så kommer insikten till mig som ett slag i magen;

Spazmonaut: "Meh! Jag kommer inte kunna äta någon knäck i jul!"
Pappa: "Va, varför inte?"
Spazmonaut: "Den kommer bara fastna i tandställningen ju"
Pappa: "Det ska lära dig att vara vanskapt!"

Sen pratar ju min pappa med rätt så bred dialekt också, så det lät väl mer som "He sko lär de' å va vanskapt!"
Underbart, eller hur? <3

Kommentarer
Postat av: Ida

Åh, kärlek på det!<3

2010-11-05 @ 18:25:08
URL: http://idacsernak.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0