Äventyrslystnad

Jag tänkte att vi behövde lite mysigheter såhär på lördagskvällen, och vad passar bättre en mörk och kall vinterkväll än lite djärva äventyr i främmande världar?
- Alice in wonderland. Hur fint?
- Sleepy Hollow! Vackraste omgivningarna någonsin, kanske.
- Harry Potter. Ord känns överflödiga.
- Avalons dimmor
- Ronja Rövardotter, givetvis.

- Stardust

- Sagor från Övärlden


- Och sist men inte minst, Driver dagg faller regn, trots att den egentligen inte passar in. Men den är så älskvärd ändå, sådet gör inget!

Nu har ni lite äventyr att försvinna in i! Riddare att slåss mot, drakar att besegra, mysterier att lösa och vänner att möta.
Finare än så blir det nog inte, ska ni veta, och jag vågar påstå att jag ska läsa om lite äventyr ikväll. Det behöver jag.
För oss som dessutom behöver lite uppmuntran, så tycker jag att vi lyssnar på den här underbara sången;

De Hjältemodiga från Mästerdetektiven Kalle Blomkvist. Att bilderna är från Sagan om Ringen spelar inte så stor roll, det om något är ju ett äventyr <3

Kommentarer
Postat av: Samuel

Åååh tillverkarna av typ filmerna som "Sagor från Övärlden" är ju helt underbara!!! Typ som Prinsessan Mononoke oooh helt underbar är dem!

2011-01-17 @ 00:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0